Cum pregatim copilul pentru gradinita

MAMI SI TATI MA POT AJUTA SA FIU PREGATIT PENTRU GRADINITA:

SOCIAL & EMOTIONAL
* Arata-mi cum sa ma comport cu ceilalti.
* Ofera-mi ocazia sa imi fac noi prieteni.
* Incurajeaza-ma sa vorbesc in propozitii complete.
* Ajuta-ma sa invat sa urmez rutine simple.
* Ofera-mi momente in care sa stau separat de tine.
* Ajuta-ma sa invat sa ma auto-controlez.
* Arata-mi cum sa ma comport manierat
* Incurajeaza-ma sa ascult pe altii fara sa intrerup
* Ajuta-ma sa invat empatia fata de ceilalti.
* Arata-mi ca faptele mele au si consecinte.
* Da-mi ocazia sa lucrez si independent
* Creaza-mi situatii in care sa ma comport responsabil.
* Asigura-te ca stiu sa exprim ce simt in cuvintele potrivite.

DEPRINDERI DE SIGURANTA & INDEPENDENTA
* Invata-ma sa imi controlez nevoile fiziologice
* Invata-ma cum se numesc partile corpului meu.
* Lasa-ma sa ma imbrac singur.
* Invata-ma numele meu intreg, varsta, numarul de telefon si numele parintilor
* Arata-mi cum sa am grija de lucrurile mele.
* Incurajeaza-ma sa fac curat dupa mine.
* Cere-mi sa imi strang singur jucariile.
COORDONARE
* Lasa-ma sa alerg, sa sar, sa sar intr-un picior.
* Lasa-ma sa exersez mersul pe o linie dreapta.
* Joaca-te cu mine cu mingea.
* Lasa-ma sa construiesc cu piese.
* Lasa-ma sa exersez inchizand si deschizand obiecte.
* Arata-mi cum sa inchei hainutele.
* Da-mi ocazia sa tai cu foarfeca forme simple.
* Lasa-ma sa lipesc obiecte pe hartie.

APTITUDINI DE REZOLVARE A PROBLEMELOR- DESCOPERIRE
* Ajuta-ma sa invat sa recunosc asemanari si deosebiri.
* Incurajeaza-mi curiozitatea despre lume.
* Ajuta-ma sa observ situatii de cauza si efect.
* Incurajeaza-ma sa colectionez lucruri.
* Incurajeaza-ma sa observ natura.
* Creeaza-mi ocazii pentru a experimenta, a face predictii si deductii.
* Lasa-ma sa experimentez cu toate cele cinci simturi.
* Lasa-ma sa ajut sa pregatim gustari.
* Ajuta-ma sa invat sa recunosc culorile de baza.
* Da-mi ocazii sa cantaresc obiecte
* Ajuta-ma sa inteleg relatiile dintre lucruri.
* Ofera-mi ocazii sa invat relatii spatiale cum ar fi: deasupra, dedesubt, langa, pe, in spate, in fata.

APTITUDINI DE REZOLVARE A PROBLEMELOR – MATEMATICA
* Ajuta-ma sa invat sa recunosc formele geometrice.
* Creeaza-mi situatii in care sa sortez si sa potrivesc obiecte in functie de culoare, marime, forma.
* Arata-mi grupuri de 2, 3, 4, 5 obiecte
* Joaca impreuna cu mine jocuri de numarare pentru a ma invata sa numar pana la 10.
* Marcheaza momentele principale ale zilei, cum ar fi: “Este ora 9, e ora de culcare.”
* Arata-mi moduri de masurare a obiectelor, cum ar fi cu rigle, rulete, palma, cantarire cu palma, cu lingura, cu paharul.
* Ajuta-ma sa inteleg pozitii cum ar fi: primul, al doilea, al treilea.
* Da-mi sa rezolv puzzle-uri cu 12-24 piese.

CREATIVITATE
* Da-mi ocazia si materialele necesare pentru a ma exprima prin arta, muzica, dans, gatit, constructii, teatru.
* Ajuta-ma sa invat sa fac alegeri.
* Incurajeaza-mi inventivitatea si experimentele.
* Lasa-ma sa ma prefac si sa imi imaginez
* Incurajeaza-mi interesele si talentele.

LIMBAJ
* Ofera-mi ocazii sa invat sa recunosc cuvinte si sunete care rimeaza.
* Ajuta-ma sa repovestesc momentele principale din povestile preferate
* Incurajeaza-ma sa inventez propriile mele povesti.
* Demonstreaza-mi cum trebuie sa citesc, de la stanga la dreapta.
* Incurajeaza-ma sa “citesc” carti cu imagini.
* Asigura-te ca inteleg cuvinte comune de baza.

Lasă un răspuns

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 25 de urmăritori

