Cum arata o zi la gradinita?

Copiii vin la grădiniţă între ora 8-8,30.
Este perioada in care educatoarea îi primeşte, comunică cu fiecare dintre ei în funcţie de dispoziţia copilului pentru comunicare, dar şi de intenţia educatoarei de a-l atrage pe copil spre activităţi în legătură cu o anumită temă.
Urmează pregătirea pentru micul dejun, cu întreruperea altor activităţi şi spălatul pe mâini. Toate acestea sub atenta supraveghere a educatoarei. Este ceea ce în planificare apare sub denumirea de RUTINE ŞI TRANZIŢII.
Dar tot în această perioadă copiii pot desfăşura şi JOCURI ŞI ACTIVITĂŢI LIBER ALESE, în funcţie de centrele de interes deschise de educatoare în săptămâna sau ziua respectivă. Copiii îşi aleg materialele, partenerii de joc, educatoarea având rolul de a interveni doar atunci când copiii solicită acest lucru sau când nu pot rezolva un diferend apărut spontan. Întotdeauna în aceste situaţii, trebuie ascultate părerile ambelor părţi, chiar dacă educatoarea a văzut ceea ce s-a întâmplat între copii.
Ora 9-9.30 Copiii servesc micul dejun. E momentul în care educatoarea îi însoţeşte pe copii la masă, le acordă sprijin, le dă sfaturi, îi laudă sau îi ceartă pentru un anumit comportament, le corectează comportamentele sau obiceiurile proaste, ş.a.m.d.
Ora 9.30 – 11. Urmează perioada în care se desfăşoară alături de JOCURILE ŞI ACTIVITĂŢILE LIBER ALESE, de ACTIVITĂŢILE DE DEZVOLTARE PERSONALĂ ,ceea ce numim acum ACTIVITĂŢI PE DOMENII EXPERIENŢIALE.
Este perioada când copiii se reîntorc la jocurile şi activităţile întrerupte de ora mesei, acest aspect având un rol deosebit în educarea lor: un lucru început, trebuie finalizat; doar aşa copiii vor trăi satisfacţia lucrului bine făcut! Se fac analize pe rezultatele obţinute, se poartă discuţii individuale cu copiii, se fac încurajări. Toate într-un climat de bună-voie si calm.
Activităţile pe domenii experienţiale sunt activităţi în care e de preferat,( dar nu obligatoriu!) să atragem cât mai mulţi copii sau chiar toată grupa. Dar dacă la ora când dorim să atragem copiii în această activitate, unul dintre ei are plăcerea să deseneze, pentru că lui îi place în mod deosebit să deseneze, îl vom lăsa să facă acest lucru, pentru că pe parcurs, e foarte posibil să fie mai atras de ceea ce face educatoarea şi colegii lui, decât de ceea ce face el!
Nu insistăm, nu-i obligăm, nu facem „lecţii”!
Ora 11- activitati optionale, care se desfasoara intr-o sala separata, cu profesorii specializati.
În măsura în care timpul le permite, copiii pot trece la alte activităţi care le fac plăcere.
Apoi se revine la tranziţii şi rutine, pentru că se apropie momentul servirii mesei de prânz.
Ora 12-12,30.
Activitatea de servire a mesei de prânz, continuă cu activitatea de pregătire a copiilor pentru perioada de relaxare şi odihnă. Copiii sunt încurajaţi, învăţaţi să se dezbrace/îmbrace singuri, cei mai mici sunt ajutaţi şi sprijiniţi. Este momentul activităţilor de dezvoltare personală, dar şi al rutinelor.
Ora 13-15.30 Program de odihna si relaxare.
Ora 15,30-17.
Copiii se aşază la măsuţe sau se grupează în funcţie de activităţile propuse de educatoare: unii vor desena, alţii vor colora, alţii vor construi sau vor modela.
Copiii încep rând pe rând să plece. Sa nu uitam ca SALUTUL DE PLECARE este la fel de important ca şi cel de sosire!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 25 de urmăritori

%d blogeri au apreciat asta: